06-01-2025

Verslag algemene ledenvergadering Hoger Op 11 Januari 2025


Aanwezig : Linda Adriaenssens, Block Victor, Blommaert Magali, Bogaerts Fernand, Colque Estella,De Bens Jacques, De Clerck Amanda, Dekyndt Nicole, De Laet Paul, Druart Maria, De Wulf Rob, Geerinckx Gettie, Gheysens Machteld, Goosens Hilde, Kerckhofs Willy, Laenen Victor, Lezy Leen, Pauwels Vera, Meeussen Koen, Mertens Walter, Naeyaert Marie-Clair, Van Der Wildt Rita, Verbert Philippe, Verreth Magda, Verbist Guido, Wagemans Pieter, Wijnen Andree, Blieck Niels

Verontschuldigd : Ferket Annie, Yolande Swinnen

Opzegging lidmaatschap : Jacobs Barbara, Magali Blommaert

In eerste instantie wordt de aanwezigheidslijst ingevuld, de badges voor toegang kasteel nagecheckt op code en wie wat heeft en gevraagd of je met 1 of 2 komt eten op jaarlijks etentje.

Overzicht werkingsjaar.

Pieter stelde vast dat er tekorten waren aan de ateliers. Bijgevolg zijn er 2 ezels bijgekocht. Hij stelt de vraag of er privé-materiaal gewenst is of niet ? Het zou beter zijn als Hoger-op alleen zou werken met materiaal eigen van de club. Zo ontstaan er ook geen misverstanden over wat van wie is en blijft er overzicht zonder rommel. Dus we opteren om indien er nog dingen vervangen moeten worden, Hoger-op dit aankoopt.

Etentje bij Kris van de Mieroop. Het aantal plaatsen daar is beperkt vandaar dat we vragen wie met 1 of 2 komt. Vorig jaar was dit een groot succes. Indien we met teveel zijn moeten we een andere locatie zoeken en dan kan het zijn dat het op een ander tijdstip is, maar we proberen te gaan voor februari meestal op een vrijdag.

Om de tekorten in de ateliers te verbeteren is er voor de kleine atelier 2 nieuwe led-panelen gekocht . Wij hebben ze gekocht, de gemeente heeft ze geplaatst. Nu zijn ze eigendom van de gemeente. Voor de grote atelier is er nog een grote voorraad tl lampen die de gemeente eerst wenst op te gebruiken dus voorlopig geen led. Indien we led zouden hangen moet de atelier waarschijnlijk herschikt worden want lichtstraal is anders.

Over de rommel die onstaat op de ateliers. Er wordt gevraagd om schilderij mee te nemen naar huis als het droog en af is. We kunnen de grote zolder opruimen en daar een stockage voorzien of een zaaltje huren om schilderijen te stockeren. Nog uit te werken maar toch dringen we aan op zoveel mogelijk mee naar huis nemen.

We hebben een safe geïnstalleerd voor het cash geld en voor de werking van het portrettekenen omdat daar telkens een klein bedrag cash betaald wordt en het model ook betaald moet worden.

Pieter heeft heel de website geüpdatet. De nieuwe website heeft als hoofddoel een communicatiemiddel te zijn voor de leden met een eigen login. Hij vervangt de papieren mededelingen. Hij is dus meer bedoeld voor leden dan voor externen. Een individuele pagina per lid kan niet. Is te veel werk. Links kunnen wel toegevoegd worden. Je kan wel op je pagina van schilderij wisselen. Er wordt opgemerkt dat we misschien met facebook en zo meer externen zouden kunnen bereiken.

Er wordt gevraagd of er interesse is om meer leden aan te werven door een ezel beschikbaar te stellen voor potentieel nieuwe leden. Kan in de namiddag want dan is er weinig volk. Is er interesse voor ? Vic Laenen pleit duidelijk voor niet want kwaliteit boven kwantiteit, met meer minder betrokkenheid, moeilijker om activiteiten te organiseren en schade aan werk door te krappe ruimte met teveel mensen. Vic Block zegt dat we de kosten goed moeten beheren zodat we toekomen. We kunnen ook misschien het lidgeld verhogen of niet ieder jaar tentoonstellen ?

Vic Block merkt op dat een traditie van 75 jaar jaarlijks tentoonstellen en dit het enigste moment is dat mensen hun werk kunnen tonen moet blijven bestaan. Pieter zegt hierop dat er dit jaar veel mensen door ziekte en problemen geen werken voor de tentoonstelling hebben aangedragen en er daardoor geen sterke tentoonstelling was. Ook veel oude werken ingediend. Hij pleit voor ofwel meer inzet, ofwel om de 2 jaar met betere kwaliteit.

Na een stemming wordt volgende beslist : - tentoonstelling blijft jaarlijks, er wordt niet meer gewerkt met een thema, kleine werkjes voor het goede doel rond thema mag blijven .

Op de receptie dit jaar was 32 man en dan nog dikwijls eigen leden. Is een receptie wel nodig ? Zou een drink onder de leden niet beter zijn ? Er wordt geopteerd om een receptie te doen bij een uitzonderlijke gelegenheid .

Portrettekenen. Er zijn kosten aan verbonden. 12€ voor de zaal en 20€ voor model is tezamen 32€. Met 6 deelnemers kan dit georganiseerd worden. Er zijn reeds 3 deelnemers vanbuiten Hoger-op die meedoen. 10 personen is het maximum. Pieter benadrukt dat het een les en leermoment is, dus dat je geen schroom moet hebben om te komen proberen. Het moeilijke is om de zaal op voorhand vast leggen zonder dat je weet of er volk is. Dit zouden we kunnen oplossen door bv 3 maand op voorhand te laten vooruitbetalen zodat er geen financiële probleem ontstaat.

Hoe gaan we omgaan met de samenwerking met Kus ? Aan de kerk waren in september 3 deelnemers die tevreden waren, met de kerstmarkt 8 deelnemers. De kerk blijft een interessant gegeven maar de deelname aan kerstkus willen we beperken tot een open atelierdag. We zullen dit zo melden aan Kus voor 2025.

Bespreking financieel verslag. Koen geeft een gedetailleerd beeld van inkomsten en uitgaven (zie bijlage). Na een overlopen en becommentariëren van de leden komen we tot volgende conclusie : we gaan besparen op kosten etentje (iedereen betaalt voor alles), we gaan besparen op Bode Van Schoten en moeten alternatieve reclame-pistes uitdenken, we gaan de receptie van de tentoonstelling alleen nog houden bij speciale momenten. Dit zou al een kleine besparing opleveren van een kleine 500€. Volgend jaar moeten we natuurlijk de zaal betalen. We moeten rekenen op 90€/dag wat neerkomt op 360€ voor 4 dagen. Met dit in het achterhoofd zullen we de investeringen moeten beperken tot een op voorhand bepaald budget door het bestuur. Fernand merkt op dat op de spaarrek steeds 3 jaren huurgeld moet staan voor ingeval de vereniging stilaan vermindert met leden zodat de nog bestaande leden de kans krijgen om ze terug leven in te blazen.

Hierna vraagt het bestuur ontslag voor haar gevoerd beleid. Er wordt overgegaan tot de kiezing van het nieuw bestuur. Barbara en Rita stoppen ermee. Pieter wenst niet langer voorzitter te zijn omdat hij andere keuzes gaat maken. Er wordt door het bestuur gesteld dat er veel werk is en dat we extra handen kunnen gebruiken. Amanda vraagt van per maand een taak op te nemen, Guy heeft voorgesteld om 2 kuisploegen te maken per atelier die de orde handhaven en 1 x per jaar met nat met heel de groep te kuisen. Voor de vele kleine activiteiten zoals:

in natuur gaan schilderen (whatsapp groep maken),

jaarlijks etentje, uitstapjes naar musea enzo

een babbelwhatsapp groep oprichten omdat de info te veel gebruikt wordt voor persoonlijke info, zijn vele handen nodig. Zijn er kandidaten ?

Na een uitdrukkelijke wens van leden wordt er met briefjes over het huidig bestuur gestemd, waaruit blijkt dat sommige leden het vertrouwen in de voorzitter verloren zijn. Pieter ziet hierin een bevestiging van zijn aanvoelen. Hij beslist van ontslagnemend voorzitter te blijven tot er een nieuwe kandidaat is. Als Pieter niet kan, zal Machteld als ondervoorzitter, zijn taken overnemen. We gaan de taakomschrijving van de verschillende bestuurderstaken aan de leden bezorgen zodat zij inzicht krijgen wat dit juist omvat. Zo kunnen geïnteresseerden zich kandidaat stellen. We zullen zien wat er gebeurd en dan vergaderen we binnenkort opnieuw.

Einde vergadering.

 Verslag vergadering December 2024

Aanwezig : Pieter, Leen, Rita, Guy, Machteld.

Financiën : we gaan een overzicht maken per thema van de financiën en dan de lidgelden er uit filteren zodat we zien of we in het rood zijn gegaan. Momenteel nog 153,92€ maar hoe zit het met de lidgelden ? Na enkele discussies over hoe geld te besteden en of je in de spaarrek mag zitten wordt er beslist om na de budgettering tot standpunten over te gaan.

Tentoonstelling : De Bode van Schoten is de grote kost. Pieter gaat bekijken of we toch niet de platen moeten maken die we in de gemeentelijke borden langs de weg kunnen hangen. Het probleem is dat we de datum moeten kunnen aanpassen en de stockage. Machteld kan dit oplossen (haar man heeft bevestigd). De platen op zich zouden ongeveer 1200,00€ kosten, de plaatsing door de gemeente van 7 platen zou gratis zijn.

Pieter gaat dit onderzoeken om duidelijk overzicht te hebben.

Verder stellen zich de vragen:

- "Moeten we elk jaar tentoonstellen ?" Dit jaar heeft niet iedereen deelgenomen en waren er ook minder werken per persoon.

  • Moeten we nog met een thema werken? of beperkt dit de leden hun vrijheid?
  • Pieter vindt ook dat er meer volk moet zijn op de receptie anders heeft dit geen zin. En Is het idee zoals voor Appel en Ei voor iedereen te herhalen?
  • We moeten ook proberen het werk dat Leen heeft met de tentoonstelling te minderen. Het is momenteel een overload op te korte tijd. Wat met sponsors ? Sponsors gaan zoeken is niet leuk, Pieter vindt dat ze min 75,00€ moeten geven, Machteld zegt dat dit te veel is, dus wat gaan we hiermee doen ? De sponsors moeten ook bekend gemaakt worden en dan plaats krijgen in reclame. Geeft problemen zie vorige Bode van Schoten. Grote affiche op tentoonstelling ? Moet verder bekeken worden.
  • Portrettekenen. Het portrettekenen wordt beperkt tot de maanden vanaf september tot eind april. Het geld voor het model wordt teruggebracht tot 20€. De huur van de zaal is 12€ . Iedereen moet voor zijn eigen tekenpapier zorgen.

Extra leden en leen-ezels. Er kunnen in de namiddag nieuwe leden bijkomen maar dan moeten mensen hun ezel willen delen. De kastjes in de keuken die vrij gekomen zijn gaan we proper maken zodat die alvast beschikbaar zijn. Dit brengt ons ook bij de beschikbare ruimte. Als iedereen zijn schilderijen laat staan wordt de hoop te groot. Dus wordt er beslist dat als je schilderij droog is het mee naar huis moet. In de grote atelier wordt een schap beschikbaar gemaakt om je schilderij te laten drogen. Pieter en Rita gaan dit realiseren. Verder gaan we de zolder opruimen zodat we die beter kunnen gebruiken als stockage.

We gaan de kasten voor ons schildersgerief met naam van de eigenaar zodat we een overzicht krijgen welke kast van wie is. Leen neemt dit op zich.

Evaluatie kerstmarkt. Was leuk, de mensen kwamen wel tot boven maar niet allemaal. We blijven natuurlijk schilders en geen echte kerstmakers. Is er wel interesse om dan een schilderij te kopen? Zij die meer op publiek hadden gericht (Magali had veel handtassen verkocht) en sommige hadden veel kerstkaarten verkocht) dus de kerstmarkt is een mixed feeling.

Etentje februari. Bij Kris van de Mieroop (Gelmele) kan max 35 man binnen. Dit vinden we veel want vorig jaar met ons 29 zaten we al krap. Dus mogen partners van leden mee deelnemen of niet ? We beslissen ofwel alle partners welkom ofwel geen één. Uiteindelijk gaat het over de leden die samen komen. Zijn er andere bestemmingen die ook schappelijk van prijs zijn ? Bv Steffie uit de Paalstraat?. Pieter nam er reeds contact mee en er blijkt onvoldoende plaats. Den Trol is mogelijk maar blijkbaar enkel voor spaghetti. Machteld heeft ondertussen navraag gedaan om ergens een zaal te huren voor Kris maar de kost is te hoog en dan wordt het te duur voor onze leden. Bevragen of leden het niet erg vinden dat we naar Kris gaan zonder partners en dat kunnen we de knoop doorhakken.

Taakomschrijving

Pieter vraagt dat de bestuursleden voor zichzelf een taakomschrijving opmaken, zodat alle leden inzicht krijgen wie voor wat verantwoordelijk is. Misschien kunnen sommige enkele kleine taken op zich nemen door dit overzicht. Wordt besproken op de vergadering

Algemene vergadering 11 jan 2025. Er hebben nog niet veel mensen gereageerd dus Machteld heeft whatsapp gestuurd wie er allemaal komt. Reacties komen nu binnen. We gaan alles wat weg mag tentoonstellen op de vergadering, leden kunnen dan grossieren en de rest doen we weg. Deze punten moeten zeker al in vergadering : financieel verslag aan de leden en overlopen van werking van dit jaar; dan hier goedkeuring voor vragen; dan nieuw bestuur opmaken. Zijn er nieuwe bestuurders moet hiervoor gestemd worden.

Enkele problemen voorleggen aan de leden :

-om de 2 jaar tentoonstellen of jaarlijks ?

-nog werken met thema of niet -wie wil ezel beschikbaar stellen voor de namiddag

-etentje kris met partner of niet op etentje

-e.a. Leden krijgen de kans om ook opmerkingen te maken.

Rita heeft alvast 30 koffiekoeken en 30 sandwiches besteld. De rest regelen we vrijdag voor de vergadering.

Einde vergadering.


Verslag hoger op 24 november 2024

Aanwezig : Pieter, Machteld, Rita, Leen, Guy, Koen

Verontschuldigd : Barbara

Appel en Ei.

Andree, Rita, Pieter en Leen gaan za om 14u de cheque afgeven aan Appel en Ei.

Subsidie Hoger-op.

We hebben van de gemeente bericht gekregen dat we 663,87€ subsidie gaan krijgen. Pieter heeft dossier goed opgemaakt.

Kerstkus 7 en 8 december 2024.

We mogen over gans de grote zaal beschikken naast onze lokalen. Magalie, Vera, Annie, Vict Block, Andree, Rita, Leen, Guy en Niels doen mee. De beschikbare ruimte zal aan ieder toegewezen worden. De opstelling gebeurt vr 6 december. Een oproep aan iedereen om lichtjes en kerstversiering mee te brengen om de trap en de hal in kersttemming te brengen. Ook kerstmuziek is welkom.

Lidgeld 2025.

Pieter gaat een brief opmaken met medewerking van het bestuur . Het lidgeld blijft behouden op 90,00€. Deze brief zal verzonden worden via email begin december.

Verzekering brand .

We zijn te laat met het opzeggen van de polis bij Ethias, dus we gaan er nog een jaar van gebruik maken. De BA-polis is al bij DVV. Volgend jaar alle polissen bij DVV.

A.V. vergadering

De A.V. gaat door op 12 januari 2025 om 10u. We gaan vragen dat zoveel leden mogelijk aanwezig zijn. Indien er kandidaten om mee te besturen, gelieve u bekend te maken. Dit bericht moet doorgegeven worden aan de leden. Machteld en Koen werken de financiële briefing uit.

In februari etentje.

Terug bij Kris (kunnen we er allemaal binnen?) of in den Trol. Trol heeft ons goed gesponsord. Pieter gaat informeren bij Trol, maar ondertussen weten we al dat het niet gaat voor hun Brunch , daarvoor is onze groep is te groot. Dus terug bij Kris.

Portretschilderen.

Het blijft een succes maar wel wat gesleur om lokaal om te bouwen. Daarom gaan we kleine zaal huren en krijgt model nog slechts 20,00€ zodat het haalbaar blijft. Er zouden wel minimum 6 deelnemers moeten zijn. Pieter geeft les en verbeteringen , hij zal op A.V. een oproep doen dat je portret kan leren, en dat je geen perfecte portrettist moet zijn om deel te nemen

ondertussen zijn er van buitenaf al twee tekenaars die enkel voor portret komen en die betalen er ook voor .

Aantal hoger op leden

Kunnen er nog extra leden bij ? Het antwoord is ja, als er mensen hun ezel willen delen en als de kandidaat-leden het niet erg vinden dat ze s' namiddags moeten komen. (ze zijn dan wel vaak alleen of met nieuwe kandidaten).

Allerlei.

Is Nicole al betaald ? En zijn eer nog personen die kosten hebben gedaan? Dan is het raadzaam iets binnenbrengen als bewijsstuk.

Koen vraagt om maandelijks de papiertjes voor terugbetaling te verzamelen en te bezorgen. Is minder werk.

Guy vraagt om de noodnummers uit te hangen gezien de fysieke conditie van Getty. Pieter merkt op dat ze wel niet alleen mag aanwezig zijn in het kasteel.

We gaan de boeken opruimen want er ligt zoveel rommel en de kasten moeten goed gebruikt worden. Pieter en Machteld starten maandag met de werken.

Einde vergadering.

Verslag hoger op 11 oktober 2024.

Aanwezig : Leen, Rita, Barbara, Pieter, Machteld

Verontschuldigd : Guy, Koen

Evaluatie tentoonstelling.

De tentoonstelling heeft minder bezoekers gehad dan vorig jaar. De data waren ook anders en er was veel activiteit in schoten. Het was ook heel goed weer. Vic merkt op dat de naam 'natuurlijk schoten' niet direct hoger-op vernoemt. Misschien was 'groepstentoonstelling hoger-op met als thema natuurrijk schoten' beter geweest.

Bij de opbouw waren we met slechts 3 mannen. Iets te weinig om panelen te monteren. Hierbij een oproep om mee te komen helpen volgend jaar. Daarnaast hebben er 4 leden niets kunnen ingeleveren ! en 3 leden slechts 1 werk binnengebracht. Dit maakt dat we gemiddeld een 20tal werken moesten missen.

De vraag blijft: Ligt dit aan het werken met een thema of hebben we een slecht productiejaar ? We moeten er toch bij de leden op aandringen dat ze werken maken die tentoonstelling waardig zijn. Weinig werken maakt het moeilijk om de zaal te kunnen vullen en een attractieve tentoonstelling te maken. Als gevolg waren we genoodzaakt grotere werken te voorzien en sommige leden mochten meer werken leveren.

We zullen dit in detail bespreken tijdens de A.V. Er zijn al een 7tal leden die meer modern stijl verkiezen dan de traditionelen. Het valt erg op! en misschien verdienen ze ook meer aandacht op de volgende tentoonstelling.

De receptie was prima. Alleen was er weinig volk en ook niet alle leden. En waren 34 personen met genodigden inbegrepen. Vraag! Kunnen we dit blijven doen ? Amanda deed een receptie slechts om de 5 jaar.

Over de permanentielijst valt ook wat te zeggen. We zouden graag van onze leden een engagement zien, want anders moet er iemand van het bestuur dit doen omdat er iemand moet zijn. Het is leuker als de taken wat verdeeld zijn en dat we dit op voorhand weten.

De tentoonstelling heeft, rekening houdende met actuele boekhouding, 990,37€ gekost. De bode van schoten pakt daar een groot stuk uit. Als we hiervoor sponsors moeten zoeken, gaan we dit dan nog wel doen ? Misschien andere manier zoeken om reclame te maken. We hebben nu nog een 400,00€ op onze zichtrekening. Als we volgend jaar voor de zaal gaan moeten betalen staan we in het rood. Een oplossing kan zijn… slechts 1 weekend tentoonstellen, of om de 2 jaar tentoonstellen!, ergens anders tentoonstellen of het lidgeld lichtjes verhogen? Zullen we ook bespreken op A.V.

Leen zou zeer graag hebben dat iedereen zijn blad en schilderijen op tijd binnenbrengt, zodat zij met de lijst kan beginnen en de schilderijen te duiden. Ze vraagt met aandrang dat we hier stipter in zouden zijn. Ze heeft daar zeer veel werk mee. En brengt veel stress mee.

De kleine werkjes waar er 18 van verkocht zijn, hebben 400,00€ opgebracht. Pieter gaat dit samen met andere leden afgeven aan Appel en Ei met een grote cheque.

Vraag is , Gaan we dit herhalen in de toekomst en met een thema ?

Nieuwe leden.

Is er nog plaats voor nieuwe leden ? Ja, maar enkel in de namiddag. We moeten wel genoeg kasruimte hebben daarom gaan we de boeken verkopen en oprommelen. Alles wat niet van iemand is wordt weggedaan of verkocht voor 1€ onder de leden .

Verzekeringen.

We zijn bij Ethias weggegaan. Papieren werden niet in orde gehouden en enkel online bereikbaar. Daarom nu verzekerd bij DVV in St-Cordulastraat in Schoten. Je kan er zo binnenlopen en hebben de polis geüpdatet. Kostprijs 298,98€ voor brandverzekering en Ba-plus die telt op al de locaties waar we ons bevinden, niet enkel onze lokalen.

——————-

Voorziene punten voor de volgende 15 /11/ 2024 bestuursvergadering,

Lidgeld. Wanneer sturen we dit uit ?

A.V. wat gaan we bespreken en moet er gestemd worden ? hiervoor de verslagen nakijken.

Binnenkort vergadering van kerstkus. Pieter gaat ernaar toe. Voor kerstkus plannen we ook een grote kuis in de lokalen.

Einde vergadering


Verslag hoger-op 6 september 2024

Aanwezig : Pieter, Rita, Leen, Guy, Machteld

Afwezig ; Koen, Barbara.

1 buitenschilderen. We gaan dit in de toekomst nog 1 of 2x per jaar organiseren. Er is te weinig interesse en/of agenda te vol. Conclusie : Tijdens de verlofperiode zijn veel leden op verlof en tijdens de winter gaat het ook niet wegens slecht weer?

2 Belangrijk om te onthouden tijdens de Tentoonstelling. Pieter heeft voor werkjes voor "appel en ei "een plan uitgewerkt. Deze werkjes worden gepresenteerd op onze zwarte stand met met bijkomende vermelding te koop per stuk 25 €.

Als een doekje verkocht is wordt er een rood bolletje aangebracht. Aan het onthaal noteren we op een lijst wie wat heeft gekocht, vragen we de klant om zelf in te vullen het e-mail adres de gsm nr en adres en handtek. Indien men cash wil betalen kan dat. Aan iedereen die iets koopt geven we een kaartje mee met (nr van het gekocht werk) en ons rekeningnr. Na betaling cash of langs de bank) kunnen ze de werkjes vanaf de 2de zondag van de tentoonstelling in de namiddag komen afhalen.

Het thema' "Natuurrijk Schoten"' opent de tentoonstelling met een deel in de zaal waar de thema-werken samen met de werkjes voor "appel en ei" gepresenteerd worden. Verder is er een deel in de zaal voor de meer modernen onder ons. Deze soort werken gaan we samen presenteren omdat dit meer in stijl interessant is en dus sterker maakt. Idem voor de klassieken onder ons. Dit is een voorlopig idee dat ter plaatse en met de beschikbare werken moet uitgewerkt worden. Vera krijgt de glazen kast en de beschikbare sokkels ter beschikking voor haar beelden.

Iedereen krijgt een formulier om zijn werken aan te bieden. Dit moet terug ingeleverd worden met de schilderijen voor 24 september 2024. Alle schilderijen moeten voorzien worden van een sterke ophanging alvorens ze ingeleverd worden. Alle schilderijen hebben achteraan de naam van de maker voorzien.

Belangrijk: Pieter heeft op inschrijvingsblad een manier voorzien om zij die hun werken willen verzekeren enkel tijdens de tentoonstelling . De info voor een gespecialiseerde verzekering is voorzien. U moet wel zelf die actie ondernemen. Hoger op heeft geen collectieve verzekering voorzien.

De opbouw start 24 september om 10u. Pieter, Guy, Leen en Barbara hebben zich al gemeld. We zoeken nog helpende handen. Aan Koen zouden we willen vragen dat hij de planten kan gaan afhalen bij Floriplant en dat hij dit zou kunnen regelen met Maria Druart.

Vrijdagavond is het receptie vanaf 19u. Pieter doet de nodige uitnodigingen en onze leden kunnen zich inschrijven. Om de receptie te kunnen plannen houden we rekening met 50 mensen. Er wordt een drankje en een hapje voorzien. Machteld regelt dit met helpende handjes.

Er moet permanentie gehouden worden dus Leen gaat een lijst opstellen. In de schuif van het bureau ligt de prijslijst van de werken die op vraag kan getoond worden deze mag niet uit de hand gegeven worden.!!! Ook moeten we aandachtig de verkoop van de werkjes voor appel en ei verwerkt worden.

Zaterdag 26 september gaan Pieter en Barbara 's morgens flyeren op de markt.(300 flyers)

Vanaf zo vlug het kan gaat Guy affiches hangen op volgende plaatsen ; cogelshof, bakkerij de wit, den trol toiletten, academie schoten, bibliotheek schoten, kaekelaar schoten toiletten, kasteel,slager willekes, kaaspoort, slager gysels, begrafenissen daems en van staey, gelmelcafe(koen),bakker over de vaart lindelei.

——————

Budgettering tentoonstelling.

Drukwerk print things geschat 300€

Bode van schoten = 555€

Receptie, (50)personen = 150€

Totaal = 1050€

Extra geschat inkomen van sponsors 250€

-Huidige toestand financiën hoger op . Zichtrek 1184€ - spaarrek 3778€

Opmerking van bestuurslid GUY: Guy dringt erop aan dat iedereen zich houdt een aan de sorteerregels -pmd en plasiek. Uit respect voor het milieu en voor diegene die de afval moet buitenzetten.

Einde vergadering.


Verslag bestuursvergadering Hoger op  Augustus 2024

Verslag hoger-op 09/08/2024.

Aanwezig : Leen, Rita, Machteld, Guy

Afwezig : Koen, Pieter, Barbara

Inbouwkluis. De kluis wordt in een kast in de keuken geplaatst. Hiervoor moeten we de kast opruimen en plaats maken. Rita maakt ze leeg en plaatst de kluis. Wij rommelen op. We moeten ook nog bespreken wie een sleutel krijgt.

Evaluatie open atelierroute. Er waren 400 bezoekers en we kregen veel positieve reacties. Wat wel een probleem is, is de aanwezigheidslijst. Er stond bijna niemand op en enkelen hebben zich dan geëngageerd. Uiteindelijk was er wel 11 man. Wij als bestuur zouden graag zien dat mensen zich engageren voor iets en er dan ook tijd voor vrij maken zonder voorbehoud. Anders ben je van niks mee zeker en dan moet je maar zien dat het lukt. Zo kun je zelf als bestuur ook geen engagementen aangaan met derden. Dus noteer in het vervolg je naam als je komt zo kunnen we plannen. Het evenement leverde ons ook wel contactadressen van potentiële modellen op.

Uitstap Brasschaat op 29/08/2024 in cremerie Peerdsbos. Dit valt op planning buitenschilderen. We zouden carpoolen vanaf kasteel om 10u en in Peerdsbos blijven tot =/- 16.00u.Guy stelt voor om een gratis ijsje van de clubkas te voorzien. We gaan een lijst uithangen en zien of er interesse is. De lijst hangt uit tot 22/08/2024.

De terugkeer van Rob en mogelijk nieuw lid. Gertie zal de ezel delen met Machteld en Rob zal zijn voorgaande plaats innemen. Vanaf september 24 zal er een nieuw lid komen schilderen voor proef , enkel tijdens twee namiddagen en zal op de ezel van Barbara mogen werken, zijn naam is Niels Blieck.

Tentoonstelling eind september. We hebben even de sponsors van de affiche overlopen en nagegaan wie wie heeft bezocht. We gaan toch terug proberen om er iets uit te halen. Hier lijstje

Deuzeld apotheek -barbara

Bvs- goeiemorgen-pieter

Whats cooking -koen

Print things – leen

Floriplant – eigen lid

De wit – rita

Van staey-daems-gijsels-willekens – nicole

We hebben als gasten Magali en Vera uit onze eigen club. Zij komen met beeldend werk.

Wat de reclame betreft gaan we voor volgende :

1 grote affiche tegen 4 september . Die kunnen we al gebruiken op de kunstmarkt aan de kerk.

20 affiches tegen 8 september. Dan kunnen we die gaan ophangen.

Een 500tal flyers ? dan kan er op de markt geflyerd worden op 28 september.

Ik ben van Schoten (whats-app groep moet ook bespeeld worden) Kan Koen dit doen ?

Bode van Schoten. 10 september is datum dat publicatie binnen moet zijn bij Bode. We moeten ons ook plaatsen in rubriek in bode van 'wat te doen deze maand ?'. Kan Pieter die regelen ?

We stellen voor om de vergadering van september te verplaatsen naar de 6de, anders is het te dicht bij tentoonstelling. 10u als gewoonlijk. We moeten dan nog de uitnodigingen opmaken en de receptie plannen, de tentoonstelling bespreken en leden aanspreken om te helpen. Leen maakt alvast de sponsorbrief in orde zodat we hiermee kunnen starten. De brief van de receptie gaat ze ook opzoeken en bewerken. Wie kunnen we uitnodigen : gemeentebestuur en schepen, ambtenaar, Kris Van de Mieroop, Kus-mensen, sponsors en we hopen op aanwezigheid van onze leden.

Hoe gaan we de verkoop van de kleine doekjes aanpakken. Als we er 20€ voor vragen zou dit ons mogelijk meer bijdrage voor gebruik van zaal kunnen kosten en hoe gaan we aan onze bezoekers laten weten hoeveel we vragen voor een schilderij ? Moeten we ook nog bekijken.

De planning voor volgend jaar (portret en buitenschilderen) ook eens bekijken. Is er voldoende interesse van de leden of niet ?

Einde vergadering

Verslag bestuursvergadering Hoger- op / Juli 2024

Aanwezig : Pieter, Rita, Barbara, Guy en Leen. Verontschuldigd : Koen en Machteld

1. Het onderwerp "Hoger-op website", er zijn nog 7 leden die niet de toegang vonden op de site voor de ledenpagina? Of hoe hun schilderij te tonen met tekstje?.

Wat is reden? Te moeilijk om in te loggen of te registreren? Ook Leen is nu een perfecte webmaster en kan u helpen .

Ter info, op de leden-pagina is geen enkel adres of database of e-mail aanwezig , en dus ook super veilig tegen hacking of dergelijke.

Oplossing: Leen zal regelmatig haar Ipad meebrengen naar Hoger-Op en zal demonstreren hoe het werkt.

———

2. Om de betaling te voorzien tijdens modeltekenen, was er een portefeuille met pasgeld voorzien, om dit op te bergen zal Rita een safe voorzien en deze montéren in een bergruimte waarvan enkele bestuursleden een sleutel hebben.

———-

3. Wegens de aanvraag van een talentvol nieuw lid , gaan we de proef doen deze persoon een plaats te geven enkel tijdens de namiddagen, dit gedurende 3 maanden op proef om nadien te evalueren of het zowel voor ons en voor deze persoon voldoet aan de verwachting.

Dit kan gebeuren door gebruik van " uitleen-ezel " Barbara stelt haar ezel ter beschikking . Voor de toekomst is er een kans dat er een tweede schilder zich wil komen schilderen tijdens de namiddag daarvoor is een tweede "leen ezel " nodig , voor wie dit geen probleem is om zijn ezel te delen kan zich melden aan Pieter.

Deze bedenking kwam tot stand omdat tijdens de namiddagen bijna niemand op Hoger-Op aanwezig is en dus ook geen probleem kan veroorzaken.

Bovendien dit geeft ons extra inkomsten zodat we niet verder moeten gaan bedelen voor sponsoring want de toekomst zal veel duurder worden voor tentoon te stellen.

———-

4. Tijdens de vergadering kwam er de TIP, om eens buiten te gaan schilderen met als locatie Melkerij Brasschaat op 22 augustus (ter vervanging van portret-tekenen) details met Leen bespreken

Einde van de vergadering

Pieter

Verslag Vergadering hoger op  JUNI 14/06/2024.

Aanwezig : Pieter, Barbara, Leen, Rita, Guy, Machteld Verontschuldigd : Koen
Website.

Is er een website nodig of niet ? Er wordt beslist van wel site met 2 delen ; 1 deel voor buitenwereld als elektronische folder, ander deel als mededelingsbord voor leden. Kostprijs zou liggen rond 119,88€ (host en server). Pieter en Leen gaan dit ontwikkelen. Iedereen wordt opgeroepen om binnen de 14 dagen teksten en/of foto's aan te leveren. Zo een site ontwikkelen neemt tamelijk wat tijd in beslag. Het bestuur zal dit verder ontwikkelen.

Financiën.

Zichtrek. 1276,00€ spaarrek. 3778,00€

Tentoonstelling 2024.

Er wordt gevraagd om na te denken over het thema. Pieter stelt voor 'Natuurlijk Schoten'. Er moet volgende vergadering ook gestart worden met sponsorwerking. Wat de kleine schilderijtjes betreft, deze zouden verkocht worden tegen 25.00€ . De naamvermelding moet aan de achterkant van het schilderij komen. Barbara is met een groot project bezig, samen met Rita, en voor de expositie van dit geheel wordt de andere zaal bijgehuurd. Project is te groot om mee in te passen in grote zaal. Vera met haar keramiekwerk is gevraagd als gast voor de tentoonstelling. Zij heeft toegezegd.

De tentoonstelling in 2025 is vervroegd naar datum 20/21 september en 27/28 september omdat andere data niet meer vrij was, gezien we 2 weekends nodig hebben. Wat de prijs hiervoor is weten we nog niet.

Kus.

Op 27/28 juli nemen we deel aan kus. Deze 2 dagen is het atelier te bezichtigen van 10 tot 18u. Machteld gaat materiaal ophalen. We gaan een lijst opstellen voor de bezetting van de 2 ateliers een groep van 10-13u en groep van 13 tot 18u . In de kleine atelier zou er in de namiddag portrettekenen zijn. We zoeken 2 modellen . De kosten van de modellen worden gezien als reclame en worden door de club gedragen (60,00€)

Allerlei.

Verf in de ijskast en voeding gaat niet samen. Leen heeft klein ijskastje en gaat dit meebrengen om daar de verf in te steken. De grote ijskast wordt dan alleen gebruikt voor voeding en drank.

De melkproblematiek. Er wordt beslist dat Machteld voorlopig de melkbevoorrading doet. Rita gaat raam kleine atelier waterdicht maken want het lekt binnen.

Blijkbaar weten anderen dan wij leden waar onze sleutel hangt en volgens Guy zijn er al mensen binnen geweest. Gaan onderzoeken wat een sleutel voor iedereen kost. Indien te duur dan zoeken we andere verstopplaats. Mogen we erop aandringen dat iedereen zijn of haar kastje sluit als hij sleutel erin en eruit neemt. Indien iedereen een sleutel krijgt betaalt hij of zij daar een bedrag voor en krijgt dit terug indien zijn of haar lidmaatschap eindigt.


Vergadering hoger-op /  Mei 17/05/2024
Aanwezig : Leen, Pieter, Guy, Rita, Machteld Verontschuldigd : Barbara, Koen

  1. Onze site is buiten werking! (one.com) is sinds januari offline. Koen heeft dit opgemerkt. Oorzaak, De jaarlijkse rekening was niet betaald, waarschijnlijk bij Rob, (als eigenaar van site), terechtgekomen. (na vergadering bericht van Pieter dat hij samen met Koen een nieuwe en goedkopere site gaat maken) Deze site is als representatie voor Hoger-op naar buitenwereld en een login voor leden waarop ze alle info kunnen vinden aangaande onze vereniging. Dan moeten we geen papieren boekje maken.

  2. We gaan een ledlamp met bijhorend statief kopen voor portrettekenen. Kostprijs 116,00€ Pieter gaat dit regelen. We gaan vroeger starten met portretschilderen om 9.30. Zodat we meer tijd hebben om af te werken of een beetje les te krijgen. Eind november zouden we dan graag langer zelfde model hebben zodat we een schilderij kunnen maken.

  3. We gaan geen borden plaatsen op de gemeentelijke infoborden. Moeten er 8 zijn in totaal en kost ons minstens 585,00€. Vinden we te duur. In plaats daarvan banners ? Er wordt opgemerkt dat die banners enkel voor kasteel staan . verder uitwerken volgende vergadering en budget bepalen voor reclame tentoonstelling.

  4. Er is een vergadering van KUS over open atelierdagen op 27/28 juli. Vergadering is do 23 mei om 19u. Machteld gaat daar naartoe.

    Diegene die deelnemen aan Kus rond kerk in september moeten 20,00€ waarborg betalen ter plekke. Krijgen dit bedrag s avonds terug als stand opgeruimd is.

  5. Pieter gaat navragen of de data voor 2025 voor het huren van de tentoonstellingsruimte al vastgelegd kunnen worden. Er zijn 2 mensen die vragen om van datum te veranderen maar als ze op verlof gaan kunnen we hier geen rekening mee houden. De reservatiekeuze ronde die periode is zeer beperkt .

  6. Zopas beslist!!! De Gemeente heeft de goedkeuring voorzien voor onze tentoonstelling in 2025 , vanaf opbouw dinsdag 16 tot maandag 29 september 2025

  7. Stand financiën. Kas 1509,00€ spaarrek 3778,00€

  8. 23 mei is het buiten schilderen op Velt. Er moet een whatsapp rondgestuurd worden met locatie en uur en wat ze moeten meebrengen. Is van 10 tot 16u. Er wordt afgesloten met taart. Indien het 's morgens regent wordt iedereen verwittigd dat het niet doorgaat.

  9. Er is geen melk tegenwoordig. Voor de rest is alles er voldoende. Koen komt minder en kan dit daardoor moeilijker opvolgen tgv van veranderingen op werk. We zullen zelf voor de melk zorgen en dit doorrekenen aan Koen.

    Einde vergadering.

Verslag vergadering Hoger-op April 2024.

Aanwezig: Machteld, Leen, Barbara, Rita, Guy, Pieter Verontschuldigd : Koen

Ons schilderij staat op de 246 plaats met 67 stemmen. In totaal zijn er 1693 inzendingen. We zullen zien wat er gebeurd.

  1. Portrettekenen.

    Wat kunnen we verbeteren ? Het was goed georganiseerd maar misschien nog werken aan belichting. We gaan wel de tafel dichter zetten zodat iedereen dichter bij model zit.

    Eventueel naar grote zaal bij meer interesse maar kost wel 33,00€

  2. Over het incident tussen Magaly en Pieter. Pieter heeft dit met beste bedoelingen voorgetekend maar wist niet dat het plots zo gevoelig lag. Hierdoor komen hj besluit dat hij enkel op uitdrukkelijke goedkeuring iemand zal verbeteren . De maker blijft graag baas over zijn eigen werk en nadat een meester heeft ingegrepen voelen mensen zich geremd om zelf nog iets te doen (want het is dan niet meer van hen) en ze durven niet verder werken, dus dubbele remming.

  3. Machteld heeft huishoudelijk reglement uitgeschreven en vraagt dat dit door iedereen gelezen en goedgekeurd wordt. Iedereen vindt het ok alleen moeten we toch eens het huidige reglement van het kasteel opzoeken om te kijken of er geen beperkingen zijn.

  4. Financiën. Er stak een factuur in de brievenbus. Nicole had ze er eruit gehaald en heeft ook haar sleutel aan Machteld gegeven. Pieter regelt de betaling van de factuur en gaat regelmatig brievenbus leegmaken.

  5. Pieter wil al nadenken over reclame voor tentoonstelling. Hij heeft uitgevist hoe het met de borden zit die op de gemeentelijke panelen mogen komen en gaat bekijken hoe we dit kunnen oppakken. De aanvraag moet 6 weken op voorhand gebeuren en er zijn verschillende locaties. De totaalprijs voor 1 bord moeten we nog berekenen. Een oproep aan iedereen om toffe slogans te bedenken rond thema natuur.

  1. Getty heeft gevraagd of we geen jaarplanning zouden kunnen maken. Iedereen vindt dit een goed idee en Leen gaat dit uitwerken. We gaan dus een boekje maken met jaarplanning (wat al vast staat), lijst met leden en contactgegevens, en het huishoudelijk reglement. Zo heeft iedereen de juiste info.

  2. Buitenschilderen. Pieter zou graag buiten gaan schilderen in plaats van bezoek aan baron Bracht. Wat zijn mogelijke opties in de buurt ?

    -Vordenstein (moeten we dit bespreken met parkwachter ? -Velt Schoten (Machteld gaat hierachter informeren)

    We zouden buitenschilderen vanaf 10u tot 16u. Iedereen zou zelf zijn boterhammetjes en schildersgerei moeten meebrengen. Idee moet nog geconcretiseerd worden met data en plaatsen.

    Einde vergadering.

Vergadering hoger op / 8 maart 2024.

Aanwezig : Koen, Leen, Guy, Pieter, Machteld, Barbara, Rita

Tafel 33 Barbara/Ria tafel 32 Annie/M. Druart kusactiviteit september 2024. deze 4 deelnemers worden nog later op de hoogte gebracht door KUS

Financiën.

Etentje bij Koen van de Mieroop was succes. Heeft in totaal 868€ gekost, aperitief was 98€ en 168 bijgepast. De leden hebben 700€ betaald.

Guy en Rita worden betaald(sokkel en stoelen 55€ ), Guy rol tape. Er worden wel geen stoelen meer gekocht.

Stand rekeningen zicht 1775,28€ spaarrek 3778,13€

Licht in kleine atelier.

Lichtarmaturen zijn geplaatst en goed bevonden. Nu wordt er gekeken of we alle licht in de beide ateliers zo zouden kunnen maken. Moeten wij of gemeente dat doen en betalen ? Pieter gaat aanvraag bij gemeente doen en dan wachten we wel af.(gaat voorstel uitwerken) Op besparing van led-verlichting wijzen. En zuiver wit licht

Podium en portrettekenen.

Rita heeft podium gemaakt. Op het eerste gezicht kan rond het podium ongeveer 10 man zitten. Er wordt een doek achter model gehangen en goede belichting voorzien. Dat is het plan. Er wordt gewerkt in kleine atelier op donderdagvoormiddag van 10-12u met koffiepauze. Leen gaat blad uithangen met volgende punten : portrettekenen op donderdag voormiddag, 2 x in de maand, 5,00€ bijdrage per les, 10 mensen kunnen zich inschrijven, Pieter is dan toeziend leraar, het model houdt gedurende 2 uur dezelfde pose zodat we rustig en behoorlijk een portret kunnen afwerken. Betaling van 5€ dient te gebeuren bij aanvang. We starten hiermee in april, voorziene data 1ste en derde donderdag van de maand zijnde in april de 4de en 18de.

Werk Ensor voor wedstrijd museumpas.

De museumpas organiseert een wedstrijd rond Ensor. We doen hier aan mee, alleen is ons schilderij 20 cm te groot. We gaan zien wat er gebeurd. Bedoeling is dat we op internet aanloggen en stemmen maar ook de link doorsturen naar andere , het aantal stemmen is belangrijk maar een jury beslist op de originaliteit. Ondertussen zijn ze bij de trol op de hoogte van deze actie en zijn zeer meewerkend.

Vervolg blz 2

Amicorum boek Hoger OP.

Wat is dit ? een boek waarin ieder lid een werk toont met daarnaast enkele punten over zichzelf. Dit geeft na een tijd een mooi overzicht van wie er allemaal lid is geweest en wat we allemaal gepresteerd hebben. Pieter stelt dit voor. We gaan aan leden vragen of ze dit een goed idee vinden.

Inwendig reglement hoger-op.

Pieter vindt dat ieder lid het reglement zou moeten krijgen. Oud reglement is een voor aanpassing vatbaar. We gaan dit herwerken en volgende vergadering bekijken.

Bezoeken van tentoonstellingen.

Na wat discussie over en weer blijkt dit telkens een lastige organisatie en bij vorige bezoeken voelden sommige mensen zich sociaal in de kou staan. Dus gaan we dit nog organiseren? bv Bozar tentoonstelling surrealisme of gaan we onze leden enkel hiervan maar op de hoogte houden? Is nog niet uitgeklaard. De verplaatsingen is het grootste probleem

Verslag vergadering hoger op "februari" 09/02/2024

Aanwezig : Pieter, Guy, Koen, Machteld, Rita, Leen Verontschuldigd : Barbara

Evalua;e Algemene Ledenvergadering januari. 2024

De vergadering is wel goed verlopen met een open debat. Was posiEef. De catering was ook dik in orde. Misschien volgend jaar vragen wie komt, zodat we niet teveel eten hebben. Nicole zal uit groep van bestuur Hoger-op verwijderd worden.

In vraag: Amanda en Ferre vinden toch dat we hadden moeten stemmen met papiertjes. We gaan dit eens uitvlooien of dit werkelijk moet volgens de statuten van de feitelijke vereniging. Nu, er waren geen andere kandidaten en zij die het bestuur vormen bleven in dienst.(voorziOer, ondervoorziOer en penningmeester) Alleen Nicole heeQ ontslag genomen omdat ze van haar oude dag wil gaan genieten.

Etentje 23 februari bij Kris van de Mieroop.

Er zijn al 15 betalingen en we zijn met 24 man. Tegen 15 februari moeten alle betalingen binnen zijn zodat we aan Kris het juiste aantal kunnen doorgeven. Koen gaat dit opvolgen en Leen stuurt een herinnering rond. Koen neemt ook met Kris contact voor het aperiEef en wie wanneer zou moeten helpen.

Lidgelden.

Er moet nog 1 lid betalen. We gaan dit opvolgen. Rita stelt zich de vraag of een lidkaart van Hoger-op nodig is maar er wordt na discussie beslist dat eigenlijk de badge van het kasteel je lidkaart is.

Aankopen Pieter.

Pieter heeQ een ezel bijgekocht zodat we binnenkort allemaal over een goede ezel beschikken. Hij heeQ ook verlichEng gekocht om op te vervangen in het kleine atelier. Hij werkt dit verder af met de betrokkene van het kasteel. Volgende gemaakte kosten worden doorgegeven aan Koen (188,00€ voor aankoop ezel, aankoop licht en aankoop doeken voor gezamenlijk project.)

Pieter vraagt zich wel af wie op het atelier een eigen ezel heeQ.

Allerlei.

Er is een aangetekende brief van Ethias voor niet betaalde factuur. Deze stak in de brievenbus. Koen en Rita gaan brievenbus meer nakijken. We gaan in de kleine atelier een kaQ zeOen met de boekhouding zodat iedereen deze kan inkijken en er komt een postbakje specifiek voor de boekhouding.

Het probleem van de badge is opgelost. Er mogen geen badges doorgegeven worden. Op leOen in de toekomst. Bij badgeverlies naar gemeente voor nieuwe badge ,factuur gemeente volgt. Pieter is ook de vergaderingen rond het Vlaamse verenigingsloket aan het volgen. De liQ is gerepareerd.

Koen moet dringend melk gaan kopen.

PortreDekenen.

Leen gaat nogmaals een lijst uithangen met de vraag wie portret wil doen.

Indien dit gaat doorgaan, krijgt het model 30.00€ en elke deelnemer betaalt per sessie 5.00€. Gaan het zo proberen en zien of dit werkt. Indien er genoeg kandidaten zijn gaan we een podium maken en van start. Pieter wil dat iemand deze taak dan op zich neemt .

Kus 2024.
Op 19/2/2024 is er een vergadering om 19.30 in het kasteel van Schoten. Pieter stuurt mail rond die hij

gekregen heeQ van kus. Pieter en Machteld gaan er zeker al naar toe.

Einde vergadering

———————————————————————————————————————————————

Zeer belangrijke mededeling.!!

Er is vastgesteld dat nog enkele leden hun borstels afwassen en hun verfwater in de waterleiding laten lopen en daarenboven onze keukenhanddoeken gebruiken om hun borstels droog te maken.

Mogen wij met aandrang vragen om volgende regels ten gunste van de leden en de club te volgen : -vuil verfwater gaat in de containers onder de wastafel.
-indien je je borstels in kasteel proper maakt, water in container en afdrogen met je eigen vod
-nog beter is je borstels thuis uit te wassen.

De gemeente verwiKgde ons dat indien er een verstopping volgt ze de waterleiding in de keuken afsluiten. Dus ook geen koffie meer !!

Verslag vergadering hoger op "januari"

Aanwezig : Koen, Rita, Nicole, Barbara, Pieter, Machteld Afwezig : Guy, Leen

Algemene ledenvergadering nu vrijdag. 12 1 2024

- Er moet een aanwezigheidslijst rondgaan met nakijken van badge voor ingang kasteel.

- We starten de vergadering met een overzicht van de activiteiten van 2023 en het financieel overzicht door Koen.

- Dan vragen we kwijting door de leden en zien of er noodzaak is om te stemmen. Nicole geeft haar ontslag aan wegens haar leeftijd maar wil wel nog helpen achter de schermen .

- Vervolgens bespreken we met de leden enkele punten die we niet alleen kunnen beslissen voor 2024 : thema voor 2024 of niet, portrettekenen ja of nee, alternatief voor Bracht namelijk buiten schilderen gedurende enkele maanden, budget om lokalen beter te maken of materiaal te kopen.

- We geven ook de planning mee voor 2024 .(alg verg, etentje 23 februari, vanaf mei schilderen en plein air ?,tentoonstelling (thema uitwerken bv natuur),kus(nog niet veel geweten),kerstkus)

- We voorzien een hapje en een drankje.(sandwiches met beleg, koffiekoek, koffie en thee, water, fruitsap, wijn Koen en Rita doen aankopen en iedereen van bestuur rond 8.30u in kasteel verwacht om alles klaar te zetten.

- Einde voorzien rond 12.30u.
- Aankoop voorzien van , voor de vergadering van 14 1 24

(30 sandwiches, 20 koffiekoeken, kaas 300gr, 300gr prepare, 300gr vleessalade, 300gr kip curry, boter,1 fles fruitsap, 1 fles cola, 3 flessen witte en 3 flessen rode wijn, spuit en plat water)

- Verslag van algemene vergadering en alle vergaderingen van 2024 gaan we elke maand aan infobord hangen in lokalen zodat leden meer zicht op onze beslissingen krijgen.

Lidgelden en financieel verslag.
Koen gaat dit in een overzicht gieten voor de vergadering. We starten het jaar 2024 op nul en storten onze

overschot op de spaarrekening.
Er zijn al 21 leden die betaald hebben en blijkbaar gaan er geen leden weg. In de planning voorzien :
Etentje 23 februari bij Gelmelen om 11.30u